Thursday, August 16, 2018

عجیب ترین جاذبه های گردشگری صربستان




در قاره اروپا هیچ کشوری به اندازه صربستان دارای دیدگاه های محافظه­کارانه نیست. به همین خاطر در هنگام تور صربستان خود باید آماده رو به رو شدن با تعدادی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری را داشته باشید. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی 10 جاذبه گردشگری عجیبی بپردازیم که شما در کشور صربستان شاهد آنها خواهید بود. با ما همراه شوید.

1. پل خشک، زرینجانین (Dry Bridge, Zrenjanin)

پل زرینجانین همیشه اینگونه نبوده است. تا سال 1985 میلادی یک رودخانه از زیر این پل عبور میکرده است اما در این سال مسیر رودخانه بیگیج تغییر یافت و این پل را به همین صورت باقی گذاشت. نام اصلی این جاذبه گردشگری پل کاپیتال بوده است اما بعد از اینکه مسیر رودخانه تغییر یافت به یک جاذبه گردشگری عجیب و غریب تبدیل شد و در میان گردشگران محبوب شد. به همین علت مسئولان شهر از تخریب آن صرف نظر کردند.

2. راکی بالبوآ، ژیتیشتی (Rocky Balboa, Zitiste)

کشور صربستان است پر است از شخصیتهای تاریخی مختلف، رهبران نظامی، شاعران و سیاست مدارانی که مورد احترام هستند. هر گردشگری انتظار دارد که شاهد مجسمه های این قهرمانان ملی باشد اما یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری این کشور مجسمه ای است که به یک شخصیت خارجی تعلق دارد. مردم روستای ژیتسیچی به دنبال آن بودند که یک مجسمه از شخصیتی را در روستای خود نصب کنند که نماد نظم، سخت کوشی و موفقیت باشد. در نهایت آنها به این نتیجه رسیدند که راکی بالبوآ قهرمان افسانه ای بوکس آمریکایی بهترین فردی است که میتوانند مجسمه او را بسازند. این مجسمه عجیب در سال 2007 میلادی ساخته و نصب شد و خیلی سریع به یکی از جاذبه های گردشگری صربستان و نماد این روستای کوچک مبدل شد.

3. سالیناچ گروو، سالیناچ (Salinac Grove, Salinac)

دره سالیناچ کشور صربستان یکی دیگر از عجیب ترین جاذبه های گردشگری این کشور قرار دارد که با نام سالیناچ گرو مشهور است. این جاذبه گردشگری شامل تعداد بسیار زیادی از درختان قدیمی میشود که بسیاری از آنها به علت عمر زیاد خشک­ شده اند اما هنوز پا بر جا مانده اند. امروزه گشت و گذار در میان این جنگل عجیب و زیبا به یکی از تفریحات محبوب در میان مردم محلی صربستان تبدیل شده است و بسیاری از آنان به گردشگران توصیه میکنند که در بخشی از تور مسافرتی خود از این جاذبه گردشگری بازدید نمایند.


4. پیرترین تمساح جهان، بلگراد

باغ وحش بلگراد یکی از بهترین جاذبه های گردشگری صربستان است که شما باید در تور صربستان خود از آن بازدید کنید. در این باغ وحش جانوران زیادی زندگی میکنند که شما باید از آنها دیدن کنید اما یک جانور در این باغ وحش وجود دارد که منحصر به فرد است. موجا یک تمساح پیر است که از سال 1936 میلادی و پیش از جنگ جهانی دوم در این باغ وحش زندگی کرده است. بسیاری از مردم شهر بلگراد به شوخی میگویند که موجا تنها ساکن شهر بلگراد است که میتواند ادعا کند در طول زندگی خود در چهار کشور مختلف زندگی کرده است.

5. یادبودهای پارتیزانها در گوشه و کنار کشور

مردم صربستان مفتخر هستند که کشور و مردم آنها در تمام طول جنگ جهانی دوم وحتی هنگامی که بالکان به اشغال نیروهای آلمان نازی درآمد به جنگ و مقاومت بر علیه اشغالگران پرداخته اند. در تمام شهرها و تاریخ معاصر این کشور شما میتوانید شاهد روایت داستانهای عجیبی از جنگهای خونین میان پارتیزانهای صرب و ارتش آلمان نازی باشید. به همین خاطر است که تقریبا در همه شهرهای این کشور یک بنای یادبود به احترام این دسته از قهرمانان ملی صربستان ساخته شده است و به خوبی از انها نگهداری میشود. به هر صورت امروزه این بناهای یادبود به بخشی از فرهنگ، هویت و البته جاذبه های گردشگری این کشور تبدیل شده اند که شما میتوانید از آنها دیدن کنید.

6. موزه مومی جاگودینا، جاگودینا (Jagodina Wax Meseum, Jagodina)

شهر جاگودینا محل قرار گیری یکی از عجیب ترین موزه های جهان است که نظیر آن را تنها در کشورهایی مثل انگلیس و فرانسه میتوانید بیابید. موزه مومی جاگودینا محلی است که در آن مجسمه های افراد مشهوری نگهداری میشود که همه از جنس موم ساخته شده اند. یکی از ویژگیهای مجسمه های مومی آن است که میتوان در آن واحد از چندین رنگ مختلف در یک مجسمه واحد استفاده کرد و به همین دلیل با خود افرادی که مجسمه ها ساخته شده است شباهت زیادی دارند. البته نگهداری این مجسمه ها نیازمند دقت و هزینه زیادی است. به همین خاطر است که بیشتر کشورها و شهرها از خیر ساختن چنین موزه هایی میگذرند. اما شما در تور صربستان خود فرصت آن را خواهید داشت تا بازدید از این موزه دیدنی با این آثار هنری منحصر به فرد رو به رو شوید.

7. مجسمه باب مارلی، باناتسکی سکولاچ (Bob Marley, Banatski Sokolac)

این مجسمه دیدنی در یکی از کوچکترین روستاهای صربستان که در شرقی ترین نقطه کشور قرار دارد ساخته شده است. باناتسکی سکولاچ محل زندگی حدود 400 نفر است که بیشتر آنها طرفدار خواننده مشهور و فقید جاماییکایی باب مارلی هستند. آنها در سال 2008 میلادی برای یادبود باب مارلی این مجسمه را ساختند و به همین دلیل به ناگاه باعث شهرت روستای خود در میان گردشگران داخلی و خارجی شدند.

8. برج جینکس، بلگراد (Genex Tower, Belgrade)

شهر بلگراد پر است از آثار معماری مختلف اما هیچ کدام از آنها به اندازه ساختمان دروازه غربی شهر که از آن با نام برج جینکس یاد میشود مشهور نیستند. بسیاری از مردم بلگراد بر این باور هستند که این برج زشت حاصل تفکرات شیطانی معماری بوده است که هیچ سر رشته ای از این هنر و طراحی ساختمان نداشته است. به هر صورت هرچند این ساختمان یک بنای زیبا نیست اما طراحی عجیب و غریب آن باعث شده است که به یک جاذبه گردشگری محبوب در میان گردشگران بین المللی تبدیل شود. شما هم اگر دوست داشته باشید میتوانید از این برج که یکی از عجیب ترین ساختمانهای اروپا است دیدن کنید.

9. یوژیچ (Uzice)

شهر غربی یوژیچ یکی از بهترین نمونه های خرابکاری انسان در مناظر گردشگری و تاریخی است. در این شهر به صورت عجیبی بناهای قدیمی و تاریخی شهر که قدمتی طولانی دارند با ساختمانهای بلند و مدرن ترکیب شده اند و به همین دلیل یک ترکیب نا متجانس از طراحی شهری را به نمایش گذاشته اند که در دانشگاه های دنیا از آن به عنوان یک خطای فاحش در برنامه ریزی شهری یاد میشود. شما هم اگر دوست داشته باشید میتوانید شاهد این شاهکار مخرب طراحان شهری یوژیچ باشید.

10. کلبه ای بر روی دریاچه درینا ، باجینا باشتا (The House on the Lake Drina, Bajina Basta)

در اواخر دهه 1960 میلادی تعدادی از ماهیگیران و گردشگرانی که به صورت مستمر برای تفریح به دریاچه درینا میرفتند تصمیم گرفتند که برای استراحت خود یک کلبه کوچک در اینجا بسازند. آنها یک صخره کوچک را در وسط دریاچه که همیشه در بالای آب قرار داشت انتخاب کردند و کلبه مورد نظر خود را بر روی آن ساختند. هر چند آنها هیچ برنامه ای دیگری برای این کلبه نداشتند اما هنر طراحی و انتخاب مکان مناسب باعث شد که این کلبه چوبی به یکی از مشهورترین نمادهای گردشگری صربستان در سراسر جهان تبدیل شود و عکس آن بیش از هر جاذبه گردشگری دیگری دراین کشور در فضای مجازی منتشر شود. اگر دوست داشته باشید شما نیز در بخشی از تور مسافرتی صربستان میتوانید به باجینا باشتا بروید و از این جاذبه گردشگری منحصر به فرد بازدید نمایید.

No comments:

Post a Comment