Wednesday, March 7, 2018

وکیل آباد مشهد : تجربه حضور در طبیعت در قلب یک شهر میلیونی



بسیاری از مردم هنگامی که یک تور مسافرتی را به مقصد یکی از شهرهای گردشگری ایران خریداری می­کنند انتظار آن را دارند که در مدت تور گردشگری خود از جاذبه های گردشگری متنوع و متفاوتی بازدید کنند. اگر شما یکی از کسانی باشید که در پی خرید تور مشهد مقدس هستید خوشبختانه در این زمینه با هیچ کم و کاستی مواجه نخواهید شد چرا که در مدت سفر خود به این شهر زیبا خواهید توانست که علاوه بر زیارت آرامگاه مقدس امام هشتم، اما رضا علیه السلام از جاذبه های گردشگری متنوع و متعددی بهره ببرید. یکی از این جاذبه های بسیار زیبا که از شهرت بسزایی برخوردار می­باشد بلوار وکیل آباد مشهد است که در غرب این شهر قرار دارد.
وکیل آباد نام دومین خیابان طولانی ایران است. این بلوار پس از خیابان ولی عصر در تهران طولانی ترین خیابان کشور است که از نظر جغرافیایی در غرب شهر مشهد مقدس قرار دارد و شما با طی کردن آن در نهایت به یکی از جاذبه های گردشگری بسیاری زیبای مشهد به نام پارک جنگلی وکیل آباد خواهید رسید.
این منطقه بسیار زیبا از نظر آب و هوایی یکی از مناسبترین مناطق شهری مشهد می­باشد و نه تنها در نزد گردشگرانی که به این شهر بزرگ وارد می­شوند، بلکه در میان ساکنان شهر مشهد نیز از طرفداران بسیار زیادی برخوردار می­باشد. هر دو طرف این خیابان بسیار بزرگ با درختان کهنسال و عظیمی نظیر چنار پوشیده شده است و در تمام ایام سال چشم انداز بسیار زیبایی به این منطقه از شهر مشهد می­بخشد.
سرسبزی و امکاناتی که در پیرامون این خیابان وجود دارد باعث آن شده است که بسیاری از گردشگرانی که به صورت زمینی به این شهر مقدس سفر می­کنند از آن به عنوان یک محیط بسیار مناسب برای استراحت و تجدید قوا استفاده کنند.
علاوه بر این اطراف این خیابان بزرگ مجموعه­ای از پیاده روهای سنگ فرش شده و بسیار زیبا قرار دارد که آن را برای کسانی که به ورزش­های صبحگاهی و یا پیاده روی علاقمند هستند به یک انتخاب ایده­آل مبدل می­سازد.
پس از پیاده روی در این خیابان بسیار زیبا شما در نهایت فرصت آن را خواهید داشت که به مهم ترین جاذبه گردشگری این بلوار به نام پارک جنگلی وکیل آباد سر بزنید. این پارک جنگلی که بیش از هفتاد هکتار مساحت دارد در دل خود یکی از رودخانه های فصلی شهر مشهد را جای داده است و همین مسئله این جاذبه گردشگری را در میان همتایان خود در این شهر بسیار متمایز می­سازد. علاوه بر این، پارک جنگلی وکیل آباد میزان باغ وحش مشهد است که همواره سبب جذب بسیاری از گردشگران و تورهای مسافرتی به سمت خود می­شود.
از دیگر جاذبه های تفریحی که در این منطقه زیبا قرار دارد مجموعه شهر بازی مشهد و همچنین کوهستان پارک شادی است که آن را در میان خانواده های مشهدی و گردشگرانی که به صورت خانوادگی به این شهر مسافرت می­کنند محبوب ساخته است.
جاده بسیار زیبا و دیدنی مشهد طرقبه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری است که از نزدیکی پارک جنگلی وکیل آباد عبور می­کند. عمده کسانی که بخشی از تور لحظه آخری مشهد خود را به بازدید از مناطق زیبای طبیعی و چشم اندازهای جنگلی اختصاص می­دهند حداقل یک روز از مسافرت خود را به بازدید از این منطقه بسیار زیبا اختصاص می­دهند.
در پارک جنگلی وکیل آباد مجموعه­ای از امکانات برای گردشگران فراهم شده است که از آن جمله می­توان به سرویس­های بهداشتی، رستوران، کافه، امکانات بازی برای کودکان، خدمات اولیه بهداشتی و همچنین زیرسازی و بهسازی معابر برای استفاده سالمندان و معلولان اشاره کرد.
به نظر می­رسد که بازدید از این جاذبه گردشگری می­تواند یکی از مفرح ترین تجربه­های تور مشهد گردشگران باشد و ما نیز به شما پیشنهاد می­کنیم که در تور مسافرتی خود به این شهر مقدس بازدید و گردش در این منطقه زیبا و ییلاقی را فراموش نکنید.


No comments:

Post a Comment