Sunday, March 18, 2018

بهترین مکان ها برای خرید سوغات و صنایع دستی در آنکارا



هنگامی که برای خرید سوغات در درون شهر آنکار به گشت و گذار می پردازید با طیف متنوعی از گزینه ها روبرو هستید که میتواند تامین کننده نظر شما باشد. اگر در تور ترکیه خود به دنبال آن هستید تا به تهیه پارچه های دست بافت، ظروف مسی و قالیچه های ترک بپردازید لازم است که به مطالعه فهرست ما بپردازید تا با بهترین مکانهای شهر آنکار برای خرید سوغات و صنایع دستی آشنا شوید.

1. چیکریک­چیلار و سامان پازاری (Çıkrıkçılar Yokuşu & Saman Pazarı)
محله چیکریک چیلار/ سامان پازاری محبوب ترین بازار غیر سر پوشیده شهر است که در آن بسیاری از کالاهایی که در مورد فرهنگ و سنت ترکیه وجود دارد نظیر ظروف مسی، عتیقه جات، پارچه های دست بافت، قالیچه و جواهرات به فروش میرسد. دو خیابان اصلی کویون پازاری و جا سوکاک بیشترین تعداد مغازه های این محله را در خود جای داده اند. اگر در تور ترکیه خود وارد این محله از شهر آنکارا شدید مطمئن باشید که در مغازه های این دو خیابان اصلی هر آنچه را که برای خرید سوغات نیاز خواهید داشت را میتوانید در اینجا پیدا کنید. در تور مسافرتی خود سعی کنید با قدم زدن در خیابان های سنگ فرش شده محله چیکریک چیلار از زیبایی و شگفتیهای آن نهایت لذت را ببرید، از تماشای جاذبه های گردشگری که دوران ساخت بسیاری از آنها به دوره امپراتوری عثمانی باز می گردد نهایت استفاده را کنید و همزمان در میان مغازه های بازار این محله به دنبال خرید سوغات برای خود یا اطرافیان خویش باشید.
یکی از محبوبترین بخش های این بازار راسته دیوان چوکورهان می باشد که در آن می توانید جواهرات دست ساز و همچنین صنایع دستی بی نظیری را بیابید که برای سوغات بسیار مناسب هستند. دیگر توقفگاه شما میتواند پرینچیک هان است. پرینچیک هان یک مغازه عتیقه فروشی دو طبقه است که به فروش وسایل قدیمی می پردازد. نکته جالب آن است که در محوطه این عتیقه فروشی یک کافه سنتی قرار دارد تا شما هرگاه خسته شدید از آن برای نوشیدن یک قهوه ترک عالی و استراحت استفاده کنید.
2. بازار مس (Bakırcılar Çarşısı)
در انتهای محله چیکریک چیلار و در سلمان سوکاک بازار مس مشهور شهر قرار دارد. در اینجا شما میتوانید طیفی از کالاها و دست سازهای سنتی و مسی ترکیه را نظیر قهوه ساز ترک، پارچهای دست ساز، سینی و طبق مسی  تهیه کنید. در این بخش از تور مسافرتی خود در آنکارا البته فرصت آن را نیز خواهید داشت تا به بازدید از مسگری های شهر بپردازید و به تماشای کارگران و استادکارانی مشغول شوید که با نهایت هنر و دقت به خلق زیباترین دست سازهای مسی ترک مشغول هستند.

3. صنایع دستی سنتی (Geleneksel El Sanatları)
این مغازه بی نظیر به اداره فروشگاههای صنایع دستی سنتی ترکیه تعلق دارد و یکی از بهترین مکانهایی است که در تور ترکیه خود می­توانید با بازدید از آن به خرید صنایع دستی و دست سازهای هنرمندانه ترکیه اقدام کنید. در اینجا شما قادر خواهید که آثار مشهورترین هنرمندان و طراحان ترکیه ای را ببینید و از میان آنها به انتخاب بپردازید. این فروشگاه که امروزه در ردیف یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ترکیه قرار دارد در سال 2005 میلادی افتتاح شده است و از آن سال تا کنون به دنبال آن بوده است که به توسعه و پشتیبانی تولید و ارتقای صنایع دستی سنتی ترکیه بپردازد. اینجا همان جایی است که در آن خواهید توانست کاشیهای ایزنیک، قالیچه های رنگارنگ، پارچه های دست بافت، جواهرات زیبا و اشیای کریستال زینتی را تهیه کنید و رهاورد تور ترکیه خود بسازید.
4. واکو (Vakko)
اگر به دنبال آن هستید تا به عنوان هدیه یا سوغات کالاهای لوکس تری را بیابید و خریداری کنید باید سری به فروشگاه واکو بزنید. این فروشگاه که یکی از مهمترین بخش های فهرست ما است به صورت ویژه بر روی فروش لباس، کیف، کفش و همچنین آیتم های تزیینات لباس تمرکز دارد اما همزمان اجناس نفیسی نظیر حوله­، پارچه های دست باف و صنایع دستی ترکیه را نیز به فروش می رساند. البته مهم ترین ویژگی کالاهای فروشگاه واکو لوکس بودن آن و کالاهایی است که به فروش می­رساند و از این نظر با سایر فروشگاههایی که در این فهرست معرفی شده اند متفاوت میباشد. علاوه بر این موارد باید اضافه کرد که واکو به سبب روسری های صد در صد ابریشمی خود که به شیوه سنتی ترکیه تولید شده است از شهرت بسیار بالایی برخوردار است.

5. پاشاباغچه (Paşabahçe)
یکی از مشهورترین برندهای ترکیه­ای که بر روی ساخت وسایل کریستال و شیشه ای تمرکز دارد پاشاباغچه است. تولیدات این برند ترک به قدری کیفیت دارند که باعث میشوند در بازدید از فروشگاه آن حداقل چند قطعه از مصنوعات آن را به عنوان سوغات تور ترکیه خود خریداری کنید و با خود به خانه ببرید. وقتی که وارد محوطه لوکس و متفاوت این فروشگاه کریستال میشوید میتوانید شاهد ظروف شیشه ای و گلدانهای شیشه ای باشید که از هنر عثمانی الهام گرفته اند، با کاشیهای ساخته شده از شیشه مواجه شوید که به نوعی چهره دیگری از کاشیهای ایزنیک ترکیه است یا از اشیای تزیینی شیشه ای که با رنگ طلا تزیین شده اند دیدن کنید. دیدن هر یکی از این آثار هنرمندانه شیشه ای شما را تشویق میکند تا حداقل چند قطعه را از این فروشگاه بخرید تا به یکی از افراد مورد علاقه خود هدیه دهید. اگر به دنبال سوغات های ساده تری میگردید هم در فروشگاه پاشاباغچه برای شما انتخابهای گوناگونی وجود دارد. این فروشگاه به سبب فروش استکانهای چای و ظروف قهوه شیشه ای و تزیینات صرف چای در میان مردم ترکیه از شهرت بسیاری برخوردار است چنان که تقریبا در هر یک از خانه های ترکیه میتوانید تعدادی از آنها را بیابید. شما نیز میتوانید از میان محصولات شیشه ای متنوع این فروشگاه برای صرف چی دست به انتخاب بزنید و آنها را به عنوان یک سوغات زیبا به خانه بیاورید تا هر بار که به نوشیدن چای میپردازید خاطرات این بخش از تور ترکیه شما زنده شود.


No comments:

Post a Comment